sâmbătă, 18 iunie 2011

Elochai

      "Cele sase greseli pe care le comit oamenii" (Marcus Tullius Cicero) :


  1. Parerea ca un om poate beneficia de pe urma zdrobirii altuia.

  2. Inclinatia de a-si face griji cu privire la lucruri pe care nu pot sa le schimbe.
  3. Tendinta de a insista ca un lucru este 'imposibil", pentru simplul motiv ca ei nu-l pot face, ei nu-si pot imagina cum ar putea fi realizat.
  4. Agatarea de motive de mandrie, preferinte si prejudecati triviale.
  5. Faptul ca se opresc din invat si nu continua sa-si asculte mintea, indeosebi creandu-si obiceiul de a citi si de a studia.
  6. Incercarile constante si insistente de a-i constrange pe altii sa creada ce cred ei si sa traiasca asa cum traiesc ei.
    

    Un om POATE beneficia de pe urma zdrobirii altuia doar daca il zdrobeste in scopul autoprezervarii sau prezervarii altora. Abstract vorbind...dar si tehnic.
    Un singur lucru nu poti schimba: trecutul. Restul, chiar daca PARE imposibil, se poate schimba. Trebuie doar sa vrei. Oricand, orice se poate schimba. Fie vorba de locul tau de munca, masina, banii cu care te invarti, chiar si tricoul transpirat cu care imputi tramvaiul sau pana si colectia de cd-uri cu manele.
    Unor persoane le este imposibil sa accepte faptul ca pana si ei gresesc. Indeosebi "adultilor" si pocaitiilor. Principalul lor motiv este ori mandria(sau mai bine zis pseudo-superioritatea lor) ori prejudecatile in gen : "Derbedeu cu parul lung si lant la blugi. Stii tu...dinastia care se drogheaza!!!" 
    Tin sa mentionez ca poate sunt mai "tanar si efervescent" dar nu inseamna ca sunt "tanar si NEconstient" asta apropos de serialul ala pe care cred ca o sa-l prinda si apocalipsa. De exemplu poti sa citesti Biblia de o suta de ori. Degeaba daca nu ai inteles nimic. Poti sa fii trecut prin viata o suta de ani...degeaba daca nu ai invatat nimic. 
    Cea mai mare gresala a oamenilor este ca REactioneaza in loc sa actioneze. In loc sa gandeasca un lucru inainte sa il faca intai REactioneaza la stimuli ca abia mai apoi sa gandeasca. Marea problema e ca aveai si alte optiuni sa actionezi...nu doar sa REactionezi la stimuli. 
    Mai grav de atat este faptul ca esti invatat de mic copil "ce sa faci in caz ca" il loc sa ti se puna in fata optiuni "daca faci asta se poate intampla asta...sau daca faci asta e posibil sa...". Pe scurt esti invatat sa REactionezi si esti constrans de altii sa crezi ce cred ei si sa fii ca ei. Asta in loc sa gandesti si sa iti formezi o personalitate si logica proprie.
    Cu totii suntem vazuti in trei moduri : cum ne vedem noi, cum ne vad altii si cum suntem cu adevarat. Cum ne vedem noi va fi filtrat mereu prin prisma mandriei si prejudecatilor, viselor si temerilor(asta daca nu le poti autoconstientiza). Felul cum ne vad ceilalti este si el filtrat prin intermediul prejudecatilor si preferintelor LOR...preferinte si prejudecati ce insa pot fi manipulate cu usurinta. Felul cum suntem cu adevarat, odata constientizat, are un potential urias. Cu toate astea vom prefera sa ne camuflam si sa nu jucam cu "cartile jos" ca mai apoi sa ne intrebam de exemplu : "De ce nu a mers relatia?". Nu vei obtine niciodata ceea ce ai nevoie purtand o masca sau denaturand adevarul.
    Afirmatia "Oamenii isi folosesc doar 10% din creier" este gresita. Ar trebui sa se spuna ca majoritatea oamenilor isi folosesc creierul "cu o eficienta de 10%".
    Incearca sa iti deschizi o idee ochii....mergi la biserica si in loc sa dai de pace si liniste vei da de o lupta crancena pentru ceva ce se da "aproape gratis" : mantuirea. Vei vedea intreaga "turma" cum alearga de-a dreptul sa ajunga sub patrafirul preotului in timpul dezlegarii sau mai stiu eu ce. Am fost si eu cu maicamea in careva zi... Ajuns si eu sub patrafirul preotului, impins de mama mea, nu i-am putut gasi logica. O sa fii "mai" mantuit daca esti sub patrafir? Negasindu-i logica am incercat totusi sa o mai caut asa ca odata ce am vazut mormanul de oameni adunati sub "carpele de aur" ale preotului am intrebat : " Acum ce? O sa ploua?!" . Alta logica nu am gasit...
    Dar de veni vorba de biserica...ce parere am eu de biserica? O afacere rentabila care ademeneste "clientela" cu o propaganda in genul : "rezerva-ti un loc in paradis" sau "mantuieste-te caci sfarsitul e aproape!". Cu asa o mentalitate sfarsitul e mai aproape decat crezi. Dar dupa cum ziceam este o afacere rentabila...sa dai 2 lei pentru un sfert de pita mi se pare hotie pe fata. Eeeee...da ce stiu eu! Alea is sfintite fa! Sunt ca un bilet cu cod de bare in paradis! Daca nu e sfintita pita nu are cod de bare...deci nu intrii in paradis...
"Donatiile" sunt iarasi un profit neimpozabil caci nu iti da nimeni bon fiscal...mie donatiile respective imi suna cam asa : "imi construiesc vila...astept donatii" sau "imi cumpar bmw astept donatii". Cam atat despre afacere...dar cum ramane cu mantuirea? Daca iti areti credinta vei fi "mai" mantuit. In concluzie daca iti cumperi un lant cu un crucioc de aur vei fi siiiigur primit in Imparatia Cerurilor. Pe preotii astia nu i-a invatat la teologie de umilinta? Alta conceptie e aia ca daca stai sub patrafirul preotului vei fi binecuvantat. Si daca imi cumpar una? Sau i-o fur?! Stau toata ziua sub ea...nu o dau jos de pe cap nici la strand...sa vezi ce binecuvantat o sa fiu atunci! Si nici nu fac insolatie!
     Pentru anonimul ce imi comenteaza postarile: as dori ca la sfarsitul unui comentariu sa adaugi macar o litera sa imi dau si eu seama daca toate comentariile sunt de la tine sau sunt mai multi anonimi. In alta ordine de idei:

1. Verifica in DEX "materie cenusie" inainte sa arunci cu pietre.
2. In loc sa cauti defecte gen semne de punctuatie(eu pun accent pe continutul postarilor nu pe semnele de punctuatie) incearca sa prinzi esenta nu sa imi sugerezi ca in loc sa critic mai bine as face ceva sa schimb ceea ce ma sacaie. Eu am facut un blog prin care incerc sa schimb mentalitate a macar cativa oameni dar tu de areti cu degetul - ca in loc sa schimb eu critic -ce ai facut sa schimbi? Nimic. 
3. Imi spui ca nu las spatiu dupa semnele de punctuatie. La fel ai facut si tu. Nu la commentul in care imi atrageai atentia ci in altul. Desigur poti spune ca era alt anonim dar faza e clara caci comentariile au fost scrise una dupa alta de pe acelasi IP. 
4. Sa nu intelegi gresit...iti multumesc ca mi-ai atras atentia cu semnele de punctuatie si apreciez enorm si ma bucur ca am reusit sa starnesc interesul si poate sa te fac sa deschizi macar un ochi. Totusi de acum inainte am sa iti raspund la comentarii, tie precum si la altii, tot prin comentarii. Nu as vrea sa transform blogul intr-o pagina de dezbatere. Totusi ideea de forum imi surade si planuiesc ceva in genul pentru cei interesati. Iti multumesc inca odata si sper sa dai linkul de la blog mai departe.


      

2 comentarii:

  1. Alex eu nu te voi critica niciodata pentr greseli de ortografie,si nun vreau ca acest blog sa devina un loc de dezbateri ,imi face mare placere sa iit citesc posturile si sincer le astept cu drag.Eu sunt cel care te-a mai intrebat si de varsta pentru adulti iti las doar atat. MC

    RăspundețiȘtergere
  2. Alex vreau sa iti spun ca tu vezi lumea cu alti ochi si imi place chestia asta foarte mult.
    Toat odata imi place felul in care vezi biserica (iti dau dreptate in totalitate) si deabea astept fiecare postare.
    Esti genial si chiar miar placea ideea de forum.

    RăspundețiȘtergere