luni, 13 iunie 2011

The Box

    Un adult este o persoana ajunsa la o anumita varsta. Asta din punctul de vedere al "turmei".  Pentru mine un adult este o persoana care  analizeaza in detaliu, obiectiv, tot ceea ce il inconjoara. O persoana care inainte de a lua o decizie priveste din toate unghiurile o problema fara a se lasa afectat de elementele exterioare si care in urma procesarii informatiilor ajunge la o decizie care se incadreaza in parametrii logici. Ca si concluzie consider ca un pusti de 14 ani poate fi la fel de "adult" ca si o persoana de 40-50 de ani. Asta ca sa raspund la intrebarea persoanei anonime care mi-a lasat comentariu la postarea "Sanatate mentala". De apreciat insa intentia.


     Saptamana asta am fost si eu prin sat si am intrat in singurul abc din zona. Ajuns la casa am realizat ca am uitat sa ii zic la vanzatoare sa imi cantareasca si doua cepe. I-am spus acesteia ca as dori si doua cepe dar cum i-am zis aceasta s-a revoltat ca de ce nu i-am putut spune cand i-am cerut cartofi. Vad ca lenea e mare oriunde te-ai duce caci trebuia sa se deplaseze nu mai mult de trei metrii. Am ajuns la culmea rabdarii cand mi-a zis sa inchid telefonul ca e lipsa de bun simt sa vorbesc la telefon in abc(eram cu telefonul la ureche). Nu stiam ca astia din sat au reinventat bunul simt sau ca abc-ul respectiv este considerat un centru cultural. Dar probabil ca saraca vanzatoare s-a gandit ca poate ii alterez alimentele cu "radiatiile" de la telefon. Azi maine nu o sa avem doar "loc de fumat" ci o sa avem si "loc de vorbit la telefon".
    Ce se intampla daca in loc sa aprobi unele conceptii ridicole, le combati folosind argumente logice? Starnesti antipatie asta faci. De ce? Pentru ca oamenii nu realizeaza ca tu le combati conceptiile nu pe ei...dar ei se identifica (virgula) cu acele conceptii. Deci daca demolezi conceptia demolezi omul. Devii dusmanul lui nr. 1.
    "Daca as descoperii ca adevarul si Iisus nu sunt unul si acelasi....L-as urma pe Iisus". Eu nu pot spune acelasi lucru. Pentru mine adevarul este esential. Dar pana si adevarul poate fi de doua feluri : adevarul "frumos" si adevarul "adevarat". Eu il aleg pe cel din urma. Nu am de gand sa ma multumesc cu un raspuns superficial la o intrebare cum nu am de gand sa aprob unele conceptii doar pentru ca ele creeaza o stare de comfort. Este intr-adevar mai usor sa te minti frumos decat sa accepti adevarul urat si rece. Dar "adevarul trebuie cunoscut chiar daca este urat si imoral"(F.Nietzsche). Altminteri vei ajunge sa iti minti iubitul sau sotia cu chitibusuri precum "iubito...cravata aia frumoasa cu iepurasi roz...am pierdut-o". Oare stii ca pana si o chestie atat de mica poate afecta intr-un mod distructiv o relatie? Vei incepe sa ascunzi din ce in ce mai multe pareri,poate chiar involuntar si inconstient, pana  in ziua in care vei constata ca persoana care iti 
este sot/sotie sau iubit/iubita este o persoana straina.
     Eu personal as purta o cravata cu iepurasi roz daca ar fi de la sotia sau iubita mea. I-as zice desigur ca nu e 
pe gustul meu dar cu toate astea ar fi cravata mea preferata ca stiu ca ar fi ceva daruit din suflet.
    In alta ordine de idei....pur si simplu nu inteleg fetele care daca vad ca le ignori -indiferent ce ar face sa iti atraga atentia- insista si insista si insista. Unele fete chiar sunt de parere ca daca au un decolteu, se apleaca un pic sa le vezi fundul sau chilotii, pot sa puna mana pe orice tip. De exemplu mergeam intr-o zi sa cumpar popcorn la abc.Tot drumul am fost hartuit de-a dreptul de una ai carei hormoni facusera schimb cu materia cenusie.Intrat in abc am blocat-o din "gresala" intre chestia aia ce se invarte (nu stiu cum se numeste) si congelator.Arata de parca ar fi lovit-o un OZN. Nu putea gasi o explicatie.In ideea asta poate ar trebui sa imi 
cumpar un tricou pe care sa scrie "ocupat" cu riscul de a fi confundat cu un WC public.
    Un alt comentariu la o alta postare suna ceva in genul : "cum ar fi viata asta fara oameni prosti si orbi?nu ar mai fi la fel de interesanta". Intr-adevar ceea ce defineste rasa umana e capacitatea de automutilare. Prostia si suferinta ne stau in gene. Daca ar exista o utopie ar fi populata de animale probabil caci oamenilor nu li s-ar parea interesanta. De exista un rai ar fi ars din dorinta oamenilor de suferinta. Ce se va alege de lumea asta? Traim intr-o cutie, ne petrecem jumate din timpul in care suntem treji privind o cutie, vorbim la o cutie iar la sfarsitul vietii ajungem in aceeasi nenorocita de cutie.
    Imi imaginez acum pana si limitarea gandurilor si perceptiilor oamenilor ca pe o cutie. Putini sunt cei care gandesc in afara cutiei (think outside the box).

   Era comunicatiilor si a tehnologiei?! Pe dracu ! ERA CUTIEI !

2 comentarii:

  1. Multumesc Alex pentru ca mi-ai raspuns la intrebarea legata de varsta adultilor ,si totusi ramane intrebarea tu nu esti un adult?
    Ganditul inafara cutiei este un lux pentru majoritatea oamenilor si de multe ori exista oameni care isi permit acest lux dar nu il asuma din cauza ca ,acest lux nu este acceptat de conventiile societatii.De aceea ma bucur cand vad o persoana care gandeste in afara cutiei.

    RăspundețiȘtergere
  2. Substanta cenusie, nu materie cenusie. Very nice blog by the way. Totusi, se spune ca prostia e omeneasca, deci daca n-ar exista oameni n-ar exista prostie?

    RăspundețiȘtergere